قرار گرفتن نماینده ایران در بین 10 جوان برتر جهان

کمیته بین المللی جوانان

کمیته بین المللی جوانان

اتاق بین المللی جوانان (JCI) هر ساله در رویدادی به نام TOYP، به معرفی 10 جوان شایسته بین 18 تا 40 سال در حیطه­ های گوناگون می­پردازد. این رویداد که از سال ۱۹۸۳ برگزار می‌شود برای معرفی جوانانی است که بیشترین تاثیر را بر جامعه جهانی و کشور خود گذاشته‌اند. معیار اصلی انتخاب این افراد همگام بودنشان با ماموریت سازمان است. همچنین دستاوردهای خارق‌العاده این افراد در توسعه فردی، تجارت، کارآفرینی، اقدامات اجتماعی و همکاری‌های بین‌المللی دلیل دیگری برای انتخاب این ۱۰ فرد تاثیرگذار و شایسته است.

اتاق جوانان ایران توانست در اولین حضور خود در رویداد JCI TOYP 2020 نماینده­ اش را با قرار گرفتن در لیست 10 جوان برتر به جهانیان معرفی کند. وحید رجبلو کارآفرین جوان به عنوان نماینده ایران در دسته کسب و کار حضور دارد. وی با بیش از 90 درصد معلولیت، کسب و کاری با هدف خدمت رسانی به جامعه توانخواهان را راه­اندازی و مدیریت می­ کند. این کارآفرین جوان در کنار فعالیت­ های کارآفرینانه خود، به عنوان فعال حقوق معلولین اقدامات گوناگونی انجام داده است. موفقیت­ های رجبلو او را به فردی الهام بخش در بین توانخواهان و سایر مردم تبدیل کرده است.

در کنار وحید رجبلو، ۹ جوان تاثیرگذار دیگر از کشورهای هند، کلمبیا، ایرلند، سوریه، آفریقای جنوبی، انگلیس، رومانی، تونس و بنین قراردارند. برگزیدگان این رویداد در آبان ماه سال جاری در کنگره جهانی JCI شرکت کرده و از آنان برای فعالیت­های موثر و الهام بخششان تقدیر خواهد شد. امید است این اقدام اتاق جوانان ایران، موجب فراهم شدن فرصت­ های بیشتر به منظور معرفی جوانان موفق این مرز و بوم به جهانیان گردد.