معلولیت ۹۰ درصدی هم نتوانست از حضور یک ایرانی در بین ۲۰ جوان برتر دنیا جلوگیری کند

باشگاه خبرنگاران جوان toyp

باشگاه خبرنگاران جوان toyp

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جلیل مشکاتی رییس اتاق بین المللی جوانان ایران گفت: ایران برای اولین بار در این رویداد در حوزه اقتصادی شرکت کرد، ۹۰ نفر از جوانان ایرانی از سراسر کشور برای ما رزومه ارسال کردند که از میان انان ۳۰ نفر انتخاب و به کمیته داوران رفتند و درنهایت ۶ نفر به سازمان جهانی معرفی شدندشدند.

مشکات افزود: با معرفی این ۶ نفر به سازمان جهانی jci، یکی از شرکت کنندکان به نام وحید رجب لو توانست در بخش اقتصاد و بیزنس انتخاب شود و در جمع ۲۰ جوان برتر دنیا قرار گرفت که در اینده نزدیک با پایش نهایی که شامل رای داوران و آراء مردمی است امکان اینکه نماینده ایران در جمع ۱۰ جوان برتر نیا قرار بگیرد وجود دارد.

او ادامه داد: رجب لو یک جوان نخبه متولد سال ۶۶ است در حوزه اقتصاد که با بیش از ۹۰ ادرصد معلولیت توانسته بین ۲۰ جوان برتر دنیا قرار بگیرد. او از کودکی دچار تحلیل عضلانی شده و فقط یک دستش قادر به فعالیت است. این جوان نخبه با طراحی سایتی در زمینه آی تی خدماتی را به جامعه معلولان و توان خواهان ارائه می‌دهند.

رییس اتاق بین المللی جوانان ایران با اشاره به اینکه این سایت ۱۷ هزار کاربر دارد و ۱۸ کارمند دارد گفت:ایشان با ۹۰ ادرصد معلولیت بسیار موفق عمل کرده اند و با همت و پشتکار خود در یک خانواده کاملا معمولی توانسته به جمع ۲۰ جوان نخبه دنیا راه پیدا کند و. این انگیزه ببسیار قوی برای همه جوانان ما است.

سازمان JCI یک تشکل غیرانتفاعی غیر سیاسی متشکل از اعضای جوان ۱۸ تا ۴۰ سال است که در ۱۲۵ کشور و ۵۰۰۰ هزار شهر دنیا دنیا شعبه دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر این سازمان در کل دنیا ۲۰۰ هزار عضو فعال دارد، ولی از ابتدای تاسیس تاکنون ۱۱ میلیون عضور داشته است.

رییس اتاق بین المللی جوانان ایران گفت: تاریخچه تاسیس سازمان JCI به سال ۱۹۱۵ برمی گردد که اولین جمع از جوانان این سازمان را تشکیل دادند و همین جمع در سال ۱۹۴۴ با ۸ کشور مجمع عمومی را در این رابطه تشکیل می‌دهند، سازمان JCI هم اکنون در ۱۲۵ کشور در حال حاضر شعبه و اعضای فعال دارد.

مشکات در پاسخ به این سوال که چرا ما عضو سازمان JCI می‌شویم ادامه داد: مهم‌ترین اهداف سازمان JCI گسترش شبکه سازی در ۱۲۵ کشور دنیا، استفاده از مدرسان بین المللی و آموزش‌های بین امللی، شرکت در سمینار‌ها و وبینار‌های بین المللی، دریافت بینش اقتصادی جدید و آموزش سخنوری و توانایی رهبری در سطح بین الملل است.

او تاکید کرد: ما از طریق jci خود را در معرض چالش‌های بزرگتر و بین المللی از قبیل کارآفرینی، اقتصادی، زیست محیطی و سلامت و .. قرار می‌دهیم.

رییس اتاق بین المللی جوانان ایران افزود: بخش جوانان اتاق ایران از ۱۳۹۰ در اتاق بازرگانی اصفهان تحت عنوان کمیته جوانان شکل گرفت و به مرور تقویت شد و در سال ۱۳۹۳ یکی از اعضای کمیته جوانان به هیئت نمایندگان اتاق اصفهان راه پیدا کرد و از آنجا کمیته ویژه‌ای برای الحاق ایران به کمیته جهانی جی سی آی تشکیل شد.

مشکات بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ ما عضو پتانسیل این سازمان جهانی شدیم، در سال ۱۳۹۸ عضو موقت و امسال عضو دائمی و رسمی این سازمان جهانی هستیم.

او افزود: ما در این سازمان رویدادی به نام Toyp داریم که در ان ۱۰ نفر از جوانان برتر دنیا درحوزه‌های مختلفی، چون پزشکی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… انتخاب می‌شوند و مهم‌ترین مولفه انتخاب این جوانان این است که در زندگی فردی خود موفق و به اقناع رسیده و به نوعی در جامعه و برای دیگر جوانان اثرگذار باشند.