معرفی Malek Al Akiliely جوان شایسته TOYP 2019

مالک آل آکیلی

از طرف JCI اردن در دسته موفقیت های کسب و کار، اقتصاد و کارآفرینی ثبت نام شد. به خاطر تمایل او به حمایت از بشریت از طریق کارآفرینی و ایجاد امنیت غذایی آل آکیلی از اردن به عنوان جوان شایسته JCI 2019 در جهان معرفی شد.

آل آکیلی به دلیل مشکلات خانوادگی، در سن بسیار پایین سختی را تجربه کرد. در حالی که برادرش با اختلال بینایی زندگی می‌کرد مادرش از بیماری ام اس شدید رنج می‌برد و باعث فلج شدن و سرانجام منجر به مرگ وی شد. در زمان کودکی، مادرش به آل آكیلی و خواهر و برادرهایش همدلی آموخت و آنها را تشویق کرد خود را جای دیگران بگذارند و آنها را درک کنند. این عامل به او آموخت به ارزش های انسانی اهمیت دهد و برای تغییر به یک کارآفرین تبدیل شود.

او مدرک مدیریت MBA خود را از دانشگاه آلمان و اردن گرفت و بعد شرکت گندم طلایی را برای تجارت حبوبات تاسیس کرد. شرکتی که با تجارت نفت و غلات ، امنیت غذایی را برقرار می­کند و اطمینان حاصل می کند که هیچ‌کس گرسنه به رختخواب نرود.

این شرکت در خارج از اردن برای پاسخگویی به تقاضای منطقه‌ای کمبود غلات در کشورهای اردن، عراق، مصر، سودان و عربستان سعودی کار می‌کند. شرکت او تلاش می‌کند تا تیمی شامل افراد دارای ارزش‌های اخلاقی و معنوی را بسازد و تاب‌آوری را بین فرهنگ‌ها برقرار کند. در حالی که گندم طلایی برای تجارت کالاهای استراتژیک تأسیس شد.

وی همچنین شریک و بنیانگذار شرکت گلدن کیان است. شرکتی که در بازاریابی و مشاوره برای شرکت های نفت و انرژی فعالیت می کند. شامل دو تا از بزرگترین شرکت های تجارت نفت به عنوان یكی از زنان مالک کسب‌وکار در منطقه و بخش خود او پروژه زنان زنبور عسل را آغاز كرد. كه هدف از آن معرفی زنبورداری به عنوان منبع اصلی یا ثانویه درآمد برای توانمندسازی زنان در مناطق روستایی است.

علاوه بر بنگاه‌های خود، دکتر آل آکیلی یک فعال انسانی و محیط زیست است که در قطب شمال کاوش کرده و او به عنوان اولین اردنی است که از 80 درجه در قطب شمال عبور کرد.

او باور دارد ما باید به فرزندانمان بیاموزیم که چگونه جوامع خود را تأمین کنند. آل آکیللی پروژه‌هایی را برای حمایت از بشریت توسعه داده است. او با وجود کار در یک فضای رقابتی کاملاً مردسالار، با موفقیت شرکتی ایجاد کرده است. آل آکلی نه تنها یک زن صاحب کسب‌وکار در تجارت نفت و غلات بلکه یک فعال در حال کار بر روی راه‌حل‌های غیرمتعارف برای ساختن یک آینده پایدار است.