دعوت به اعتراض تحریم ایران در بسترهای آموزشی و تعاملی

همانطور که می دانید، از اوایل سال 2020 همه مردم در سراسر جهان با یک چالش مشترک روبرو هستند که اصطلاحاً Covid-19 نامیده می شود. به دلیل همه گیری، ناگزیر اکثر قسمت های فعالیت های مردم، تجارت، آموزش، ارتباطات و غیره به فرم دیجیتالی تغییر شکل داده است. در چنین شرایطی ، بسیاری از رویدادهای بین المللی ، مانند مجمع عمومی JCI در سال 2020، به تعویق افتادند یا به طور مجازی در حال برگزاری هستند. بنابراین، اپلیکیشن های آنلاین نقش مهمی در اتصال اعضای JCI به یکدیگر در طی همه گیر شدن دارند.

اما همزمان، محدودیت های غیرمنطقی و غیرقانونی خاصی از جانب دولت ایالات متحده علیه ایران و برخی دیگر از کشورها اعمال شده است که شرایط سخت زندگی مردم آسیب دیده را بدتر کرده و از استفاده برخی از اپلیکیشن ها مانند ZOOM جلوگیری کرده است. به عبارت دیگر، چندین عضو JCI ، از جمله ایرانی ها، به دلیل انطباق Zoom با تحریم های اعمال شده، به سختی به رویدادهای مختلف و جلسات آنلاین این تشکل دسترسی دارند. نیازی به تأکید نیست که، طبق مأموریت JCI ، همه اعضا باید فرصت های پیشرفت برابر را فراهم کنند تا جوانان را توانمند سازد.

ما بر این باوریم که JCI، به عنوان یک سازمان غیردولتی فعال، نباید تحت تأثیر چنین خصومت هایی قرار گیرد و اعضای جوان آن، از جمله ایرانی ها، حق دارند از فرصت های برابر و شبکه سازی با همتایان خود از سایر کشورها در چارچوب کشورمان برخوردار باشند. بنابراین ضروری است که JCI و اعضای آن به جوانان ایرانی بپیوندند تا محدودیت های اعمال شده بر کشورهایی را که از رژیم تحریم های یک جانبه رنج می برند، کنار بگذارد.

اتاق بن المللی جهانی ایران در این راستا نامه ای برای JCI جهانی ارسال کرده است و در این راستا از تمامی دوستان و هم‌میهنان عزیز دعوت می شود تا در همراهی و بازنشر درخواست اعتراض نسبت به این اقدام تبعیض آمیز، که مانع برقراری همکاری مورد نیاز بین جامعه جهانی و سازمان های غیردولتی است همراهیمان کنید.

به زودی لینک صفحه اعتراض در اختیار عموم قرار داده خواهد شد.