گذری در اخبار گذشته، همکاری دیرینه، به کمک کارآفرینان جوان می آید

برآن شدیم اخبار گذشته اتاق بین الملل جوانان در ایران را منتشر نماییم که به خبر جالب زیر رسیدیم،

بر طبق گزارش كميته ايراني اتاق بازرگاني بين‌المللي در سال 1392:

  کنفرانس جهانی اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) هفته گذشته در ریودوژانیرو برگزار شد. آنتونی پارکز(Anthony Parkes)، مدیر فدراسیون جهانی اتاق‌های بازرگانی (WCF)- زیرمجموعه ICC- در بخشی از سخنان خود در این کنفرانس یادآور شد که جوانان امروز، منبع گرانبهایی برای توسعه به شمار می‌روند و در بهبود چشم‌انداز سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جهان نقش به‌سزایی دارند. او که سخنران مجمع عمومی JCI بود، بر اهمیت روزافزون گسترش همکاری‌ها میان فدراسیون جهانی اتاق‌های بازرگانی (ICC WCF) و اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) تأکید کرد و آن را عامل تشریک دیدگاه‌های متقابل در کمک به کارآفرینان جوان JCI برشمرد.

پارکز در ادامه به سابقه دیرینه همکاری فدراسیون جهانی اتاق‌های بازرگانی (ICC WCF) و اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) اشاره کرد و گفت که این همکاری فقط در سطح مشارکت فعال جهانی برای به انجام رساندن طرح‌های مختلف نبوده، بلکه بواسطه برقراری ارتباط میان اتاق‌های محلی جوانان، اتاق‌های بازرگانی و کمیته‌های ملی ICC برای تقویت کارآفرینی و حمایت از جوانان بوده است.

مدیر فدراسیون جهانی اتاق‌های بازرگانی (WCF) انجام اقدامات مشترک با اتاق بین‌المللی جوانان(JCI) را ضروری خواند و به اظهارنظرهای منتشره در مورد «بررسی سالانه ICC درباره اولویت‌های کسب و کار برای رهبران G20 » از جمله نقطه‌نظر اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) به این تحقیق اشاره کرد. در این مورد تا امروز 80 اظهارنظر از 35 کشور جهان ارائه شده است. «ایجاد شغل» و «مبارزه با فساد» در صدر فهرست اولویت‌های مطرح شده از سوی اعضای اتاق بین‌المللی جوانان قرار دارند. افزون بر این پارکز با بیان چالش‌های موجود در آستانه برگزاری نشست سازمان تجارت جهانی که ماه آینده در بالی برگزار می‌شود و نقش رهبران جوان کسب و کار در این عرصه، عنوان کرد که قابلیت اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) در انتقال پیام جوانان در تصمیم‌گیری‌های آتی، اثرگذار و مهم است.

او طی دو جلسه جداگانه با موضوع مبارزه با فساد به ارائه نمونه فعالیت کمیسیون مسئولیت شرکتی و ضدفساد ICC و برنامه های اجراشده از سوی اتاق‌های بازرگانی سراسر جهان پرداخت.

در جریان برگزاری رویداد «عصر گالا (Gala Evening)» در اتاق بین المللی جوانان (JCI)، مدیر فدراسیون جهانی اتاق‌های بازرگانی (WCF)، مدال برترین برنامه توسعه اقتصاد محلی را به اتاق بین المللی جوانان فیلیپین و اتاق بین‌المللی جوانان کشور مالی اعطا کرد. بیش از 20 سال است که جایزه ICC جزئی از جایزه سالانه اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) بوده است. طرح اعطای این جایزه، به بررسی و شناسایی پروژه های انجام شده در اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) و دیگر طرح‌های محلی اجرا شده در مورد سرمایه‌گذاری و کسب و کار بین‌المللی، توسعه تجارت و کسب و کار، گسترش مشارکت‌ها (میان بخش خصوصی و دولتی، از جمله اتاق ها و انجمن های کسب و کار)، آموزش اجرایی و توسعه می پردازد. با توجه به تعداد زیاد پروژه های ارائه شده امسال، ICC این جایزه را به دو عضو اتاق بین‌المللی جوانان اهدا کرد.

اتاق بین‌المللی جوانان فیلیپین به واسطه انجام برنامه «کارآفرین جوان بعدی» موفق به دریافت این جایزه شد. این طرح با همکاری سفارت ایالات متحده و شرکت مایکروسافت انجام شده و هدف آن ارتقای کسب و کار برای جوانان و ترغیب آنها به شکل‌گیری برنامه کاری درباره نحوه ایجاد تغییر مثبت در جامعه خودشان است.

 اتاق بین‌المللی جوانان کشور مالی نیز برای اجرای طرح موسوم به Pain d’or شایسته دریافت این جایزه شد. این طرح، ابتکاری کاربردی است که هدف از آن، ارتقای کیفیت و تولید نان، به عنوان منبع غذایی اصلی در این کشور، از طریق آموزش استانداردهای بهداشتی در تولید نان به نانوایان و آموزش فروشندگان و انبارداران این صنعت، می باشد.

 دبیرکل ICC، ژان گای کریر (Jean-Guy Carrier)، با ارسال پیام ویدیویی و همچنین آنتونی پارکز ، از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر ادسون کوداما (Edson Kodama) دبیرکل اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) که در طول یک دهه گذشته برای تقویت همکاری بین دو سازمان نموده است، قدردانی کردند. پارکز همچنین به دبیرکل جدید اتاق بین‌المللی جوانان، دنیس کانانن (Dennis Cunanan) و دیگر اعضای منتخب در هیئت رئیسه جدید 2014 اتاق بین‌المللی جوانان، شاین بیهاسکاران (Shine Bhaskaran) از هند خوشامد گفت و ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های مشترک و همکاری گسترده‌تری نه تنها در سطح جهانی بلکه در سطوح منطقه ای و محلی این شبکه ها تقویت شود.

اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) یک سازمان غیرانتفاعی است که اعضای آن متشکل از شهروندان فعال جوان – 18 تا 40 ساله – از سراسر جهان هستند و با هدف ایجاد تغییرات مثبت فعالیت می‌کنند. این اتاق، از طریق انجام طرح‌های مختلف در بیش از 5000 جامعه در یکصد کشور جهان، فرصتی را برای جوانان فراهم می‌آورد تا کارآفرینی و مهارت های مربوطه را توسعه بخشند و با شناسایی راهکارهای هدفمند برای رفع مشکلات محلی قادر به ایجاد تأثیر پایدار جهانی گردند.

لینک گزارش