ششمین جلسه 1397 شواری عالی جوانان

در ششمین جلسه شورای عالی جوانان تاکید شد:

ضرورت اعتماد به جوانان و حمایت از تصدی آنها در پست های مدیریتی/ برگزاری دوره آموزشی «شبیه سازی عملیاتی فرآیند صادرات» از یکم تا چهارم آبانماه

رییس شورای عالی جوانان در ششمین جلسه این شورا بر ضرورت اعتماد به جوانان و حمایت از تصدی آنها در پست های مدیریتی تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان امیر کشانی، رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه با ابراز خرسندی از تایید قانون منع بکارگیری بازنشستگان از سوی شورای نگهبان و استقبال دولت از این طرح و استعفای برخی مسوولین در پی این تایید گفت: این مصوبه بارقه امیدی از تغییرات مثبت در کشورایجاد نموده و دیگر راهی جز سپردن امور به جوانان وجود ندارد. وی گفت: متاسفانه مدیریت نادرست عده ای از مسوولین در زمانیکه کشور نیازمند اعمال بهترین تصمیمات و مدیریت بهینه بود نگرانی مقام معظم رهبری را نیز درپی داشت تاجاییکه ایشان با تاکید بر نقش جوانان در توسعه کشور و انتقاد از افرادیکه نقش تعیین کننده جوانان را در حال و آینده کشور مورد توجه قرار نمی دهند، فرمودند:« اینگونه افراد می خواهند جوانان را مشکل کشور وانمود و یا آنها را به مشکل کشور تبدیل کنند اما اینجانب تاکید می نمایم که جوانان راه حل کشور هستند. ایشان همچنین افزودند: جوانان عزیز بدانید که شما نوک پیکان حرکت عظیم ملی هستید و شما باید راه را باز کنید پیران مجرب هم اگر خسته و بیحال و ازکارافتاده نباشند می توانند شما را راهنمایی نمایند». عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه بر کمک و حمایت از ورود جوانان به عرصه ها و پست های مختلف کشور تاکید کرد. کشانی همچنین در این جلسه از انتصاب چند تن از اعضاء شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان رییس JCI اصفهان و تهران و رییس JCI ملی ایران خبر داد و گفت: مسعود جباری به عنوان رییس وجلیل مشکاتی به عنوان نایب رییس دوره بعدی JCI ملی ایران همچنین محسن ثابتی پور به عنوان رییس بعدی JCI اصفهان ویوسف قاضی عسگر به عنوان  رییس JCI تهران انتخاب شده اند.

در ادامه محمدرضاغفرالهی، عضو شورا نیز به ارایه گزارشی از همایش پویش ملی صادرات پرداخت و بر ضرورت ادامه این برنامه و کشش اصفهان در این زمینه تاکید کرد و افزود: پرداختن به نحوه صادرات صنایعی که از مزیت نسبی برخوردارند و بیان نکات کلیدی و انتقال تجربیات پیشکسوتان عرصه صادرات و پرداختن به حوزه صادرات بصورت تخصصی می تواند راهگشای جوانان فعال اقتصادی استان باشد. فرید ملک احمدی، عضو شورای عالی جوانان نیز از برگزاری دوره آموزشی «شبیه سازی عملیاتی فرآیند صادرات» از 1 تا 4 آبانماه سالجاری در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد. مدیر اجرایی این دوره با بیان اینکه این برنامه با حضور جمعی از اساتید برجسته در حوزه صادرات برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این دوره شرکت کنندگان از مزایای پنل های مشاوره تخصصی و شبکه سازی فعالین حوزه بازرگانی نیز بهره مند خواهند شد. ملک احمدی با بیان اینکه در این دوره به صنایع سنگ، فرش، صنایع دستی، موادغذایی و محصولات دانش بنیان پرداخته می شود، تحقیقات بازار بین الملل، تحلیل بازار صادراتی، مذاکرات و مکاتبات تجاری، عملیات صادرات و فرایند اجرایی تشریفات گمرکی را از سرفصل های دوره مذکور عنوان کرد. حمیدرضا آقایی، دیگر عضو شورای عالی جوانان نیز به بیان مفاهیم بلاک چین و ضرورت آن  برای صادرکنندگان پرداخت و گفت: بلاک چین در حقیقت یک سیستم ثبت اطلاعات و گزارش بوده و به معنای شفاف سازی مالی و امنیت در حین حفظ حریم خصوصی بوده و در حذف واسطه ها بسیار موثر است. وی افزود:تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است. آقایی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بسترهای مورد نیاز برای صادرات و واردات بر بستربلاک چین در ایران فراهم بوده اما متاسفانه عزمی برای پرداختن به این مبحث تا به امروز وجود نداشته است، افزود: شکل گیری بلاک چین در کاهش دغدغه بازرگانان بسیار موثر خواهد بود. در ادامه ایمان آذربایجانی، عضو شورا به ارایه گزارش رویداد کارآفرینی استارونت پرداخت و گفت: استارتاپ های اعزامی به رویداد GITEX در حوزه های آب شیرین کن های خورشیدی، گلدان های هوشمند، بلاک چین  و گردشگری فعال هستند. نوید ادریس، دبیر شورای عالی جوانان نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های شورا در ماه گذشته برگزاری کارگاه آموزشی اینستاگرام مارکتینگ و آموزش شبکه های مجازی را از برنامه های پیش روی اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد. در پایان این جلسه امین صفاری، دیگر عضو شورا گزارشی از دوره آموزشی زبان تجارت ارایه نمود.